Donnerstag, 29. Juni 2017

Giraf met Copics in aquarel stijl

Hallo Blogbezoekers

Vandaag ben ik in de dierentuin geweest en wilde eens buiten een dier tekenen.
Ik heb Copics in verschillende kleuren meegenomen en ben een giraf gaan tekenen.
Je hebt natuurlijk wel altijd bekijks als je buiten tekent.


Hier zien jullie het baby girafje dat in februari geboren is.




 Ik ben begonnen met E42.
De hals heb ik eerst nat gemaakt met een waterpen, 
die gevuld is met Copic Cleaner.



Dan ben ik met E40 de oren en de lichtere plekken kleur gaan geven.


De vlekken heb ik dan met E55 nog een keer gedaan.


De bovenste gedeelte van de vlekken heb ik dan met E57 wat donkerder gemaakt
en met E55 geblend.
Ik heb weer het BAM papier gebruikt, dat niet zo goed is om te blenden,
daarom ziet het eruit als aquarel.


Met E37 ben ik de hoorntjes gaan flikken en heb het voorhoofd al wat kleur gegeven.


De tussenruimte van het voorhoofd heb ik met E13 gekleurd
en naar beneden richting neus heb ik de E37 geblend met E25 en E23.
De haren in zijn nek heb ik met E13 en E37 geflikt.


De vlekken wilde ik dan toch ook wat warmer van kleur hebben,
dus heb de vlekken nog eens gedaan met E37 en E25.


De neus heb ik eerst met E13 gekleurd en dan met E25 en YR27
verder gekleurd


De binnenkant van de neus heb ik met W7 en W9 gekleurd.


De oren en de donkere haren op de horentjes heb ik met W7 en W9 geflikt.


De ogen eerst met C6 gekleurd en wat witte plekken overgelaten.


Daarna de ogen donkerder gemaakt met de C9 
en de oren heb ik met E81, W4 en W9 kleur gegeven.
Dan nog wat schaduw met W4 en W6.


Met de witte Molotow heb ik de haren op de oren gemaakt 
en verder nog wat highlights in de ogen en nog wat lichtere plekken.

Voor de achtergrond heb ik met de punt van de YG17 wat kleur op bakpapier gedept 
en dan met de waterpen (die met Copic cleaner gevuld is)
de achtergrond geverfd.


Mijn tekening is niet in de normale Copic stijl,
maar ik hoop dat jullie mijn giraf leuk vinden.

Ik wens jullie een fijne dag.
Tot volgende keer!

Liefs Juanita


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen