Sonntag, 11. Februar 2018

"Zira" Maine Coon met Copics

Hallo allemaal

Leuk dat jullie weer langskomen!

Vandaag laat ik met foto's zien hoe ik "Zira" de Maine Coon van Cordine met Copics teken.

En met een fimpje in normale snelheid
 laat ik dan nog zien hoe ik de achtergrond in 5 minuten maak. 


 Ik begin met W1 en ga bepaalde plekken kleuren,
 het wangetje en daar waar diepte in het vacht komt.
Op de foto is het niet zo goed te zien, 
want bij de lichte kleuren is het altijd moeilijk de camera scherp te krijgen.


Dan ga ik verder met E81 de lichte plekken kleur geven,
kleur in de richting van de haar groei.


Met E57 ga ik het roodste gedeelte van de haren flikken.
Ik ga in allebij de richtingen flikken, richting de E81,
 maar ook in de richting waar nog geen kleur zit.


 De volgende kleur die ik gebruik is E70,
daar kleur ik grof de aanliggende vlakte mee in.


 Met E71 geef ik dan flikkend de donkerdere plekken aan.


Verder met E49, 
ik ga weer gedeeltelijk over de E71 heen, daar waar het echt donker moet zijn.
In haar kopje ga ik ook de donkere haren flikken in de richting van de haargroei.


Dan neem ik weer W1 en begin de rechterkant wat kleur te geven.



                                                    Met N1 geef ik wat koelere kleur aan, 
                                               het verschil is zo op de foto's niet zo te zien.



                Dan ga ik met E95 het oor wat kleur geven en nog wat haartjes op het kopje.
           Ik ga ook nog wat haren flikken vanuit de kleur E57, om een overgangetje te krijgen.




                  De E77 neem ik om wat donkerdere haren te flikken over het hele lichaam,
       kijk maar naar het verschil op de foto's.


Met E74 ga ik vanuit de E77 verder flikken.


De V0000, V000 en RV 91 neem ik om de binnenkant van het oor te kleuren.
Je kunt ze mooi met elkaar blenden.


Met T4 ga ik nu nog wat donkerder kleuren, ook in de richting van de haargroei flikken.


De E21 gebruik je om de lichte plekken wat donkerder en warmer te maken.


Met W5 ga je het nog donkerder flikken.


De W4 neem je om het te blenden met de W5,
het wordt dan meer 1 geheel.


W8 geeft nog wat meer kontrast.


W10 voor de donkerste plekken.


Dan nog eens met W4 de rechterkant en bij de pootjes het geheel wat donkerder te maken.


Met de Multiliner Cool grey kun je nog wat fijnere haartjes maken.
Het neusje heb ik gekleurd met E04 en V000
en het oog met Y000, C2 en B41


Met de Derwent Line painter wit, 
heb ik dan nog de snorharen en de haren bij het oor getekent.


 Hoe ik de achtergrond gemaakt heb,
 laat ik dus met een filmpje van 5 minuten zien.







Ik hoop dat jullie weer iets geleerd hebben van mijn bericht. 

Tot volgende keer!

Liefs Juanita

2 Kommentare: