Sonntag, 17. September 2017

Urban sketch met Copic's

Hallo blogbezoekers

Vorige keer heb ik een filmpje gemaakt over een gezicht tekenen,
dus stond de tafel vol met mijn Copics en een statief om te filmen.

Toen heb ik spontaan besloten om een urban sketch te maken van mijn stilleven op tafel.
Het is de eerste keer dat ik met mijn Copics een urban sketch gemaakt heb.


 Bij urban sketching gaat het erom om dat te tekenen wat je ziet in de "urban wereld"
op straat, in een café, in een bus of dat wat je op het moment beleeft.
Verder gaat het om het delen met anderen of om samen te gaan tekenen en van elkaar te leren.
Verder gebruik je maar weinig materiaal, 
je moet het natuurlijk allemaal meenemen als je op pad gaat.
Dus maar een paar kleuren, een tekenboek, gum en puntenslijper.

Voor deze tekening had ik natuurlijk alle kleuren bij me, hihi.

Ik heb eerst mijn schets met de Copic drawing pen getekend.


Ik ben begonnen met het statief, eerst de C00 voor de lichtste kleur.
Dan met C3 iets donkerder, en niet mooi gaan blenden, 
het gaat om het groffe werk, het is een schets!
Met C5 en C7 heb ik nog donkerdere accente gegeven.


Een lekker glaasje Aperol Spritz erbij op zo'n hete dag!
Met YR04, YR09 en E18 heb ik gewoon wild wat kleur in het glas gedaan.
En met C00, C5 en C7 een paar streepjes in het glas
 en de ronding aangegeven op de voet van het glas.
Meer hoeft niet!



Mijn groene tekenmat heb ik met de brede beitelpunt grof wat kleur gegeven.
De Copickleurenkaart heb ik met streepjes ook verschillende kleuren gegeven.
De dekseltjes van de Copics in de tas heb ik met dezelfde kleuren ook ingekleurd.
De kleuren heb ik niet opgeschreven want dat maakt helemaal niet uit.


De Copictas heb ik eerst met C7 grof gekleurd, 
belangrijk is dat het niet mooi gelijkmatig gekleurd wordt, want dan zit er geen spanning in.




Met C10 heb ik de tas dan op verschillende plekken donkerder gemaakt, 
want de tas is zwart.



Mijn houten tafel heb ik met E42, E44 en E37 gekleurd.
Ik heb gewoon streepjes getrokken.

De muur heb ik met C2 gedaan, met de brede beitelpunt grof heen en weer gaan.

Met C7 heb ik dan de schaduwen nog gedaan bij het glas, het statief,
 de tas en ook de Copics hebben een schaduw gekregen.


Ik hoop dat jullie het interessant vinden om eens een andere manier van Copic gebruik te zien.

Een fijne dag allemaal!



1 Kommentar:

  1. Wat is dit weer prachtig Juanita ! Ik heb vandaag ook een Copic kleurwerkje geplaatst, verslavend he die copics :)

    AntwortenLöschen