Sonntag, 3. Dezember 2017

Hert met Copic's

Hallo blogbezoekers

Hier weer eens een berichtje van mij, 
dit bericht heb ik gemaakt voor het Colourstock blog.
 
Als jullie een digi ervan willen hebben, kun je hem bij mij aanvragen.
Ik zou het wel leuk vinden als je dan volger wordt van mijn blog.


  Bij dit blogebericht heb ik een serie foto's gemaakt, maar ook een filmpje over het kleuren van het hout en de eikeltjes.
Het zijn wel weer aardig wat foto's geworden hoor!
 Ik ben begonnen met de stof van het tafelkleed te kleuren.
Eerst heb ik met R59 strepen gekleurd, ik laat om en om 1 streep wit.
 Met de R29 ben ik dwars erover heen de andere strepen gaan kleuren.
 Daarna ben ik met het hout begonnen, ik heb er foto's van gemaakt maar kon het toch niet laten om het ook te filmen. 

 Ik heb bij de foto's de passende Copic's neergelegd, zodat jullie kunnen zien welke ik gebruikt heb. 
Je moet gewoon naar gevoel lijntjes gaan neerzetten, denk er niet teveel over na en werk niet te krampachtig. 








De film is op normale snelheid en ik praat erbij, jammer genoeg ben ik niet altijd goed te horen, sorry hiervoor .
           



         
             



 Ik was er niet helemaal tevreden mee en ben dan ook verder gegaan met E84 en E87, om er meer diepte in te krijgen. 
 
Zoals gezegd,  heb ik de eikeltjes ook op de film staan, de dekseltjes van de eikels laat ik met foto's zien. Eerst kleur ik het dekseltje met E42, dan ga ik met E43 stipjes neerzetten en blend dat daarna weer met E42

  Bij de bladeren laat ik jullie met foto's zien hoe ik 1 blad kleur anders worden het te veel foto's. Eerst kleur ik het hele blad met YG21 en ga dan met YG67 wat donkere plekken zetten. 
 Die blend ik dan met YG17
 Met de YG25 ga ik de YG17 blenden.
 Daarna blend ik verder met YG23.
 Met de E08 ga ik wat stipjes en vlekjes maken op het blad.
 Dan ben ik met Y15 over de E08 gegaan en je ziet gelijk hoe de kracht van de E08 minder wordt en dat is precies het effekt wat ik wou hebben.

 Met de Y15 ben ik ook nog wat lichte plekken van het blad gaan kleuren en heb daarna met YG23 nog wat verder geblend.
Bij het hert ben ik met W1 begonnen.
 Met E71 ben ik gaan flikken in de richting van de haren.
 Met E77 heb ik de donkerste plekken geflikt.
 Ga met E74 verder flikken in de richting van de haargroei.
 De E25 heb ik genomen om er meer warmte in te krijgen.
 Met E70 heb ik het met elkaar geblend.
 Met een zacht wit kleurpotlood heb ik een wat mooiere overgang gemaakt.

Met E70 heb ik het hele gewei gekleurd en met E77 de schaduwplekken aangegeven.
Met E71 heb ik dat geblend en met E70 het geheel nog een keer geblend.

Met B0000, B000 en B00 ben ik zonnestralen gaan maken, 
er zit niet veel verschil in op de foto's dus laat ik maar 1 foto zien. 
Ik ben er dan ook nog met Y0000 in gegaan.
Verder heb ik dan nog schaduw gemaakt bij de postzegel, 
het gewei en de eikels met T8 en T5.


Zo dit was het dan weer, ik hoop dat jullie hem leuk vinden en ook zelf willen inkleuren.
Fijne dag allemaal en lieve groetjes

Juanita

2 Kommentare: