Sonntag, 23. Oktober 2022

Zittend aan de Rijn in Basel

 Hallo allemaal

Zo is het heerlijkste om onze hobby's te gaan doen,

lekker buiten tekenen en schilderen😉

Het liefst ga ik met een sketchbook of

aquarel papier van Boahong op pad met mijn kleine

Daniel Smith Watercolor setje die ik zelf gemaakt heb.

Ik heb een visitekaartjes box met kleine kloddertjes verf gevuld 
uit de tubetjes van Daniel Smith. 
Het boxje heb ik dan op een klem geplakt met Tacky Glue,
zo is het makkelijk aan het boek of blok te doen. 
 

 
Ik ben begonnen met de Copic Multiliner een sketch te maken.
 
 
 
 
Sorry voor de vlekken van het zonlicht, 
maar ja, gaat niet anders als je zo lekker aan de Rijn zit😁
 
Ik begin meestal met de blauwe lucht,
ik gebruik hiervoor Phthalo Blue.
Voor de bomen en het gras gebruikt ik,
Under Sea Green, Cadmium Yellow met Phthalo Blue.
 
 
De huizen heb ik met Buff Titanium, Brown Iron Oxide,
Quinacridone Gold en Indigo grof wat kleur gegeven.
De kleuren mogen ook in elkaar overlopen, dan wordt het wat levendiger.
 

 Dan komt het water aan de beurt,
hiervoor meng ik Phthalo Blue en Phthalo Green.

 

 
Nu komen de stenen in de voorgrond aan de beurt.
Ik meng Buff Titanium met Lamp Black en ook met Indigo.
Ik gebruik ook weer Brown Iron Oxide,
en laat de kleuren ook weer in elkaar lopen.
 

 
 
Ik ga daarna verder met het water,
ik maak met Under Sea Green strepen in het water.
De hekken in het water krijgen ook een bruin kleurtje.


Dan hebben de hekken ook een schaduw nodig,
dat doe ik met Indigo.
 

En dit is dan mijn eindresultaat aan de Rijn.
 

Bedankt voor het langskomen en tot volgende keer.
 

Liefs 

Juanita


 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen